error messagebox
00:00

pvvphuisDe PVV in de provincie Utrecht presenteert een eigen kieswijzer uit onvrede met zowel het Kieskompas als de Stemwijzer.

Lijsttrekker René Dercksen "De wereld staat in brand van Libië tot aan de Filipijnen met de islam als bron. De jihad waart intussen rond in Europa, maar beide kieshulpen weigerden daarover ook maar één vraag op te nemen, wat voormalig PvdA-deelraadslid André Krouwel van de Kieskompas ook beweert. Ook een stelling over de veiligheid in het openbaar vervoer heeft het niet gehaald.

Onze kieswijzer geeft precies aan waar de PVV in Utrecht zich onderscheidt van alle andere partijen en wij blikken met enkele stellingen ook terug op wat er in de provinciale staten de afgelopen jaren is gebeurd. Zo is elke windmolen in de provincie Utrecht er met steun van de VVD gekomen. Regeringspartij VVD is vóór. De provinciale VVD-statenfractie heeft het energieakkoord van het kabinet altijd gesteund en onderschrijft dat in haar programma nu weer. Tot slot hebben de VVD gemeenteraadsfracties de bestemmingsplannen gewijzigd. En toch laat het Kieskompas de argeloze gebruiker denken dat de VVD tegen windmolens is. Aan dat soort voorlichting heeft de kiezer niets".

Doe de PVV Utrecht kieswijzer!